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LOVE POP!キースヘリング展@伊丹市立美術館

LOVE POP!キースヘリング展@伊丹市立美術館

リベンジ!キースヘリング

こないだ ルンルンでキースへリング展行ったら、休館でしたー!
(月曜、美術館、休館は結構常識らしい・・。)

なので、早いところリベンジでLOVE POP!キースヘリング展@伊丹市立美術館

タイミングよく、と言うか、凄い偶然で2/16はキースヘリングの命日やったみたい。
なので、中庭にフラッグ建ってました。ピンク!
keith haring

キースヘリングめちゃめちゃストリート上がり!
NYの地下鉄の壁に書いてた時からこうして美術館に飾られるまでって凄いよね。
しかも、期間10年位何かな?
 しかし、80SのNYってめちゃめちゃ 面白かったんじゃないやろか。
キースヘリング・バスキア・アンディーウォーホール 皆同世代でしょ?
何か 爆発してそう!
Keith Haring@itami
宇宙からエネルギーをもらいどこまでもハイハイを続ける光り輝くラディアント・ベイビー
初めて名前知ったー!
1番好きだった chocolatebudda / keith haring
keith haring chocolate budda キースへリング チョコレートブッダ 伊丹

美術館でしっぽり~もいいんですが、
音楽がんがんかけて 写真イッパイとって お酒呑みつつ、お洒落しつつ、
キースヘリング最高~!とか言いながら見たい感じ。笑。

キースヘリングの生い立ちが書いてある所に、”アートはお金持ちの為じゃなくて、大衆の物であるべき”って書いてあった。

ほんま、そうよね。
なんか難しい事抜きに もっと身近にあっていい物だと思う。
だから、美術館で写真撮らして下さい~!

といっても、我らは、キースヘリング展の入り口で、
「ブレイクのフリーズ決めて、キースヘリングと写真撮ろうや!」
とかいって写真大会を繰り広げてましたが。

keith haring×Love pop
アートもファションも決まりごと何か無いし、自由でいい。

2/26まで。
LOVE POP!キースヘリング展@伊丹市立美術館

NYのbrooklyn museumでもexibitionやるみたい。
規模大きそう~!
Keith Haring: 1978–1982 @ brooklyn museum

March 16–July 8, 2012
Morris A. and Meyer Schapiro Wing, 5th Floor

Keith Haring: 1978–1982 is the first large-scale exhibition to explore the early career of one of the best-known American artists of the twentieth century. Tracing the development of Haring’s extraordinary visual vocabulary, the exhibition includes 155 works on paper, numerous experimental videos, and over 150 archival objects, including rarely seen sketchbooks, journals, exhibition flyers, posters, subway drawings, and documentary photographs.

The exhibition chronicles the period in Haring’s career from his arrival in New York City through the years when he started his studio practice and began making public and political art on the city streets.

Immersing himself in New York’s downtown culture, he quickly became a fixture on the artistic scene, befriending other artists such as Jean-Michel Basquiat and Kenny Scharf, as well as many of the most innovative cultural figures of the period.
The critical role that these relationships played in Haring’s development as a public artist and facilitator of group exhibitions and performances will also be explored.
Pieces on view will include a number of very early works never before seen in public; seven video pieces, including Haring Paints Himself into a Corner (his first video piece) and Tribute to Gloria Vanderbilt; and collages created from cut-up fragments of his own writing, history textbooks, and newspapers.

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